Code center
جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال خواهند شد



RSS

Powered By
loxblog.Com

همه انتظار داشتیم به زودی پرچمدار جدید سونی از سری Z رو ببینیم.اما سونی با رونمایی از سری جدید X طرفداران خودش رو غافلگیر کرد.این موضوع از جهاتی خوشحال کنندست و میتونه  ایجاد تغییرات بیشتر و تولید تلفن هایی متفاوت از سری Z رو نوید بده.خوشحال کننده از این جهت که تلفن های سونی قبل از تولید اکسپریا Z چندان نام و نشانی تو بازار نداشتن .با معرفی اکسپریا Z بود که توجهات دوباره به سونی جلب شد پس حالا بعد از چند سال تولید سری جدید و متفاوت از Z میتونه دوباره توجهات رو به تلفن های سونی جلب کنه.

به عنوان یکی از علاقه مندان تلفن های سونی اعتقاد دارم بخش موبایل این شرکت با معرفی سری جدید Z کلکسیونی از اشتباهات رو مکررا انجام داده و بخت بالای این واحد برای گرفتن سهم و سود بیشتر از بازار موبایل رو نابود کرد.اکسپریا Z طراحی جدیدی داشت.همون طراحی که از سونی و در واقع از یک محصول ژاپنی انتظار میره کاملا ساده،زیبا و با کیفیت اما وقتی گوشی رو در دست میگرفتی و وقتی روشنش میکردی چیز زیادی  که از سونی و ژاپنی ها انتظار داشته باشی رو نمی دیدی .بزرگترین اشکال اکسپریا Z صفحه نمایش بسیار بدش(برای یک پرچمدار) و به دنبال اون  دوربین معمولی و نبود امکانات جذاب بود. اکسپریا Z بخاطر ایجاد تفییرات و طراحی جدید در مدت 40 روز بیشتر از 4.6 میلیون فروخت اما به دلیل ضعف هایی که بالاتر گفتم این موفقیت تکرار نشد.در واقع میشه گفت بسیاری از افراد اکسپریا Z رو بخاطر طراحی جذاب و نام بزرگ سونی که روی اون حک شده بود خریدن و اما بسیاری از همون افراد با تلفنی که در خور نام سونی باشه مواجه نشدن. در نتیجه حرارت ایجاد شده توسط سری Z فروکش کرد و این برند تا زمان معرفی اکسپریا Z2 نتنها برای خودش اعتباری کسب نکرد که حتی نام برند بزرگ سونی رو لکه دار کرد!

حالا اما صحبت از شروع دوباره است.سونی سری X رو معرفی کرده و انتظار میره با تمرکز ویژه بر روی چند رده از تلفن های X بیش از پیش خودشو نشون بده. برای منی که دوستدار برند سونی هستم و حتی اعتقاد دارم تلفن های این شرکت حالا در سطح خوبی قرار دارن و در شان این برند هستن این نگرانی وجود داره که آیا بخش موبایل باز هم در آغاز سری جدید، کلکسیونی از اشتباهات فنی و مدیریتی رو پشت هم میچینه و شانس برند X رو برای موفقیت بیشتر از بین میبره؟ یا اینکه با تصمیمات صحیح بیش از پیش سر زبان ها میوفته؟

سونی اعلام کرده در سری X روی طراحی ،صفحه نمایش و دوربین بهتر متمرکز میشه این خبر خوشحال کننده ایه.سری X برای اینکه از سری Z موفقتر باشه باید در این چند مورد تغیرات و پیشرفت محسوسی داشته باشه .اما متاسفانه فعلا در مورد طراحی چنین اتفاقی نیوفتاده! گوشی پرچمدار جدید سونی یعنی Xperia x performance  به جز چند مورد کوچیک تفاوت زیادی با اکسپریا Z5 نداره و این واقعا ناراحت کننده و البته نگران کنندست .اگر سونی مایله به ما نشون بده سری جدید و متفاوتی رو تولید کرده در درجه اول باید این موضوع رو با طراحی جدید و متفاوت نشون میداد.اعتقاد دارم یکی از عوامل موفقیت اولیه اکسپریا Z مربوط به همین موضوع بوده. اما متاسفانه فعلا چنین اتفاقی نیوفتاده و می بینیم که سونی در بخش موبایل همچنان به معنای واقع کلمه لنگ میزنه! البته صحبت از تغییر طراحی به معنای کنار گذاشتن کامل سبک طراحی فعلی نیست.توقع اینه که تغییرات بسیار بیشتر و چشمگیر تر باشن به شکلی که حتی از دور هم بشه تفاوت یک تلفن سری X رو با تلفن های سری Z تشخیص داد.

اگرچه همین حالا گوشیهای سونی در زمینه دوربین و صفحه نمایش و باتری به حد بالایی از کیفیت رسیدن اما پیشرفت هرچه بیشتر و چشمگیر تر در این موارد در کنار طراحی متفاوت و همچنین استفاده از فناوری های روز-سوای اینکه تا چه اندازه کاربردی باشن! - میتونه توجهات رو به سری X سونی جلب کنه.مثل z5 premium که با صفحه نمایش 4K حسابی سر و صدا کرد.

با این توصیفات و با توجه به اینکه نیاز به تغییر طراحی تلفن های سونی رو ضروری میدونم. به عنوان یکی از دوستداران برند بزرگ سونی بارها رو بارها تلاش کردم طرح جدیدی رو ارائه کنم.ایده های جدیدی رو تصویر کنم، دست به کار شدم و تلفن جدیدی رو طراحی کردم.نام اکسپریا X1 به نوعی شروع دوباره رو تداعی میکنه.این شروع دوباره با استفاده از متریال جدید و طراحی فاصله گرفته از سری Z و استفاده از تکنولوژی های روز هیجان انگیز میشه.

 

 

در طراحی این گوشی تلاش شده تا تغییرات مثبت در کنار حفظ طراحی مختص سونی وجود داشته باشه.همچنین اسکنر عنبیه چشم اضافه شده.چالش بزرگ اما طراحی قسمت پشتی دستگاه بود جایی که باید دوربین دوگانه جدید سونی رو در خودش جای بده.اما به دلیل سبک خاص طراحی سونی که ساده و منظم و خط کشیه،قرار دادن چنین سخت افزاری بدون ایجاد بی نظمی و تاثیر منفی در زیبایی گوشی کار بسیار دشواریه.پس یا باید مثل الجی در G5 مجموعه سخت افزاری رو بشکل بی نظم و بی ربطی کنار هم قرار میدادم و بی خیال زیبایی و طراحی یکدست و منظم میشدم.یا زحمت بیشتری به خودم میدادم !

قرار گرفتن دوربین دوگانه با ایجاد کمترین بی نظمی و تاثیر منفی در زیبایی به قیمت ده ها بار باز طراحی قسمت پشتی تلفن بود.در نهایت طرحی رو که می بینید ایجاد شد.دوربین دوگانه طراحی ساده و خط کشی مختص سونی رو خدشه دار نکرده و تلاش شده تا جای ممکن از زیبایی دستگاه کم نکنه.

 

 

در بدنه دستگاه تماما از فلز منزیم(Magnesium ) استفاده شده که سبکتره.کلید های کناری دستگاه هم تا جای ممکن با فریم یکپارچه شدن .بلندگوهای استریو باکیفت همچنان در قسمت جلوی تلفن خودنمایی می کنن و حاشیه های کمتر بویژه در کناره و استفاده از شیشه 2.5D جلوه ویژه ای به نمای جلوی تلفن داده.مدارات آنتن اما در قسمت پشتی دستگاه و در نوار پایین و بالای تلفن قرار گرفته.

 

 

نظر شما درباره طرح جدید چیه؟


:Design features

 -The body is completely made of magnesium

-Dual camera and a powerful LED flash

-Iris scanner

-Lighter and thinner

-Edge to edge display and the use of 2.5D glass

-The keys are intergrtated whit the phone frame

-The powerful sterio speakers


 

 



 


نظرات شما عزیزان:

تستر حرفه ای اسمارت فون
ساعت19:14---23 دی 1395

آخه خوش مخ. کدوم شرکت عاقلی. اونم کمپانی سونی. میاد بدنه گوشی رو با منیزیم میسازه که در آنی با اکسیژن واکنش میده و دود میشه میره هوا. به تو تو کلاسای دوم راهنمایی چی یاد دادن که اینجوری خودتو طراح بدنه میدونی؟


 

پاسخ: به نظر میرسه دقت و توجه ات به کتاب های درسی دوم راهنمایی باعث شده تا توجه لازم به اخبار تکنولوژی رو نداشته باشی. استفاده از آلیاژ منیزیوم چیز جدیدی نیست و قبلا در (بخصوص شاسی)گجت های دیگه استفاده شده و بخاطر مزایای که داره بخصوص وزن سبکتر و هزینه تولید برابر با آلمینیوم میتونه استفاده بشه.

مثلا به این مطلب نگاه کن:

http://www.phonearena.com/news/Magnesium-vs-aluminum-or-why-a-Samsung-Galaxy-S7-made-of-magnesium-would-be-awesome_id76835

 

 هر چند سونی بعدا از ALKALEIDO استفاده کرد که به نظر چیز جالبیه.



Kiarash
ساعت10:56---23 اسفند 1394
خب پس اگه تست کردی ک هیچی .. من شاید چون طرح ذهنی ازش دارم خوب شده و در عمل ب قول خودت شاید جالب نشه

Kiarash
ساعت18:20---22 اسفند 1394

ایکس 1 رو ک زحمتشو کشیدی
ایکس 2 رو بسپار ب من :)

درباره این طرح .. فکر میکنم کاش یکم لنز دوربین های پشتی رو بزرگتر میکردید مشکلی نداره ها ولی الان با توجه ب سایز گوشی بخش پشتی زیادی خلوته با توجه ب اینکه دوربین دوگانه هم تصمیم گرفتی بزاری ..


پاسخ: اوکی:-) راستش قسمت پشتی رو بارها و بارها باز طراحی کردم.بخصوص وقتی بخوای لنز دوگانه بزاری هر جوری که طراحی کنی خیلی زشت میشه.این بهترین چیزی بود که تونستم طراحی کنم. دو تا لنز بزرگتر با فریم و بدون فریم هم طراحی کردم.مجزا از هم،چسبیده به هم و...هر جوری فکر کنی طراحی کردم ولی جالب نشد



Kiarash
ساعت13:45---22 اسفند 1394
حقیقتش ..
دوسش دارم

بازم یه چیز جدید و بازم بابک سورن )
مرسی خوش ذوق
پاسخ: خودمم خیلی خوشم اومد :-).به نظر خودم بهترین طرحی بوده که تا حالا زدم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: موبایل , متفرقه , قاب , ,
:: برچسب‌ها: سونی , اکسپریا , طرح مفهومی , کانسپت , x1 , sony , xperia , concept , 2016 ,